Säkerställ rätt kompetens och kvalitet genom hela byggprojektet genom att anlita en kontrollansvarig i Salem. Vill du veta mer? Läs hela artikeln här.
Vid större bygg- och renoveringsprojekt krävs noggrann planering och kontroll för att både myndigheternas krav och dagens byggregler ska följas. En central roll axlas av kontrollansvariga som utgår från plan- och bygglagens riktlinjer och ser till att hela projektet genomförs med kvalitet och att dokumentationen lever upp till samtliga krav. Inför projektstart är det nödvändigt att ha kontroll över allt från bygglov till granskning av handlingar och uppföljning på plats.
Att ha en kontrollansvarig i Salem som håller koll på allt ger ökad trygghet både vid byggnation och rivning. Den kontrollansvarige ser till att projektet fortlöper enligt aktuella lagar och regler. På så vis är den kontrollansvarige en oersättlig länk mellan byggherre och myndigheter.
Med en kontrollansvarig blir byggprojektet mer framgångsrikt
Genom att involvera en kontrollansvarig redan i planeringsstadiet undviker man problem och byggprojektet blir med framgångsrikt. Kontrollansvariga koordinerar och granskar allt från ritningar till säkerhetsföreskrifter så att inga moment lämnas åt slumpen. Ofta har de även tät dialog med kommunens handläggare för att undvika överraskningar och se till att alla tidsramar hålls.
I takt med att byggprojekt ökar i omfattning och blir mer tekniskt komplicerade har också behovet av rätt kompetens vuxit. Efterfrågan på sakkunniga inom byggsektorn är därför hög, särskilt i Salem där både nybyggnation och renoveringar förekommer frekvent.
